RINKO

RINKO: Razvoj temeljnih znanj računalništva in informatike v vrtcih.

 


 

INFORMACIJE O PROJEKTU

Ime projekta: Razvoj temeljnih znanj računalništva in informatike v vrtcih.

Akronim projekta: RINKO

Šifra projekta: RINKO, št. 303-50-2024/35

Naročnik projekta, program: Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje – Načrt za okrevanje in odpornost in Evropska unija – NextGenerationEU.

Povezava do razpisa: Javni razpis Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike 2024-2026

Časovni okvir: 1. 9. 2024 - 30. 6. 2026

Vrednost projekta: 657.120,00 EUR

Višina sredstev Vrtec Murska Sobota: 48.000;00€

Spletna stran: www.rinko.si

Nosilec projekta: Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Koroška cesta 46, 2000 Maribor

Vodja projekta: dr. Boštjan Šumak (UM FERI)

Vsebinski vodja projekta: dr. Maruša Laure (UM PEF)

Sodelujoče organizacije in konzorcijski partnerji projekta

·         Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (prijavitelj)

·         Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

·         Vrtec Murska Sobota

·         Osnovna šola Vransko – Tabor – Enota Vrtec

·         Vrtec Jožice Flander

·         Vzgojno izobraževalni zavod Vrtec Ormož

·         Vrtec Pedenjped Novo mesto

·         Vrtec Jelka

·         Vrtec Manka Golarja Gornja Radgona

·         Vrtec Škofja Loka

·         Vrtec Borisa Pečeta

·         Vrtec Laško

Sodelujoči iz Vrtca Murska Sobota: Gabriela Kosednar, Tadej Kirinčič, Borut Anželj, Igor Smodič, Urška Smodiš, Adrijana Horvat Anželj.

POVZETEK PROJEKTA

Projekt RINKO se osredotoča na razvoj in vpeljavo temeljnih znanj računalništva in informatike (v nadaljevanju: RIN) v predšolski vzgoji. V današnji družbi je ključno, da že najmlajši otroci pridobijo osnovna znanja in kompetence s področja RIN, ki so potrebne za uspešno delovanje v sodobnem svetu. Obstoječi izobraževalni kurikuli v slovenskih vrtcih ne vključujejo vsebin RIN, kar pomeni, da otroci ne dobijo zadostne osnove za razvoj teh veščin. Projekt naslavlja te pomanjkljivosti z razvojem prilagojenih didaktičnih pristopov in gradiv, ki bodo omogočila zgodnje uvajanje temeljnih znanj RIN brez uporabe elektronskih naprav.

Namen projekta je prispevati k zgodnjemu uvajanju temeljnih znanj RIN v vrtce, razvijati prilagojene pedagoško-didaktične pristope na področju RIN ter opolnomočiti vzgojitelje, z nudenjem ustreznih usposabljanj in podpore

Glavni cilji projekta so:

·         dvig temeljnih znanj RIN pri otrocih v vrtcih

·         razvoj in implementacija inovativnih pedagoških strategij za poučevanje RIN

·         usposabljanje vzgojiteljev za učinkovito poučevanje RIN

·         ustvarjanje kakovostnih didaktičnih enot (t. i. učnih scenarijev) in gradiv, ki bodo dostopna tudi po zaključku projekta,

·         spodbujanje sodelovanja in izmenjave dobrih praks med vzgojno-izobraževalnimi zavodi (VIZ)

PROJEKTNI REZULTATI

Pričakovani rezultati projekta vključujejo:

·         vzpostavitev inovativnih oddelkov, ki bodo preizkušali didaktične pristope in pedagoške strategije razvoja temeljnih znanj RIN predšolskih otrok

·         izdelavo in objavo didaktičnih enot (t. i. učnih scenarijev) na prosto dostopnem spletišču

·         izdelava in objava pristopov vseh vključenih VIZ na področju dviga temeljnih znanj RIN učečih se, vključno s katalogom znanj

·         usposobljenost vzgojiteljev za poučevanje RIN vsebin

·         vzpostavitev spletne platforme za deljenje virov in dobrih praks

·         vzpostavitev mreže vrtcev, ki bo spodbujala komunikacijo in sodelovanje med VIZ

Metode dela vključujejo aktivno sodelovanje vzgojiteljev in raziskovalcev pri razvoju učnih vsebin in strategij, organizacijo usposabljanj in delavnic za vzgojitelje, redno spremljanje in evalvacijo napredka ter prilagajanje pristopov na podlagi povratnih informacij. Projekt bo uporabljal sodobne učne metode (npr. igrifikacija, problemsko učenje, projektno učenje in druge) za spodbujanje zanimanja otrok za vsebine RIN. Projekt RINko bo tako prispeval k zgodnjem uvajanju temeljnih znanj RIN in zagotovil, da bodo otroci že od malih nog pripravljeni na izzive sodobne digitalne družbe.

Ciljne skupine v projektu RINKO so predšolski otroci, vzgojitelji in drugi strokovni delavci v vrtcih.

       

 

·         rinko: www.rinko.si (ko bo vzpostavljena)

·         MVI: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-vzgojo-in-izobrazevanje/

·         NOO: http://noo.gov.si

·         NextGenEU: https://next-generation-eu.europa.eu/index_sl

 

 

 

PROJECT INFORMATION

Project Title: Development of Digital Competences and Fundamental Knowledge of Computer Science and Informatics in Kindergartens

Project Acronym: RINKO

Reference Number: RINKO, no. 303-50-2024/35

Project Funding and Program: Republic of Slovenia, Ministry of Education – The Recovery and Resilience Plan, and European Union – NextGenerationEU

Call: https://www.gov.si/zbirke/javne-objave/javni-razpis-razvoj-digitalnih-kompetenc-in-emeljnih-znanj-racunalnistva-in-informatike/

Project Duration: 1 September 2024 – 30 June 2026

Project Value: EUR 657,120.00

Funding Allocation [Partner]: 48.000;00€

Website: www.rinko.si [objaviti povezavo, če še ni]

Project Coordinator: University of Maribor, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science, Koroška cesta 46, 2000 Maribor

Project Leader: Dr. Boštjan Šumak (UM FERI)

Project Content Manager: Dr. Maruša Laure (UM PEF)

Participating Organizations and Project Consortium Partners

  • Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (prijavitelj)
  • Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Vrtec Murska Sobota
  • Osnovna šola Vransko – Tabor – Enota Vrtec
  • Vrtec Jožice Flander
  • Vzgojno izobraževalni zavod Vrtec Ormož
  • Vrtec Pedenjped Novo mesto
  • Vrtec Jelka
  • Vrtec Manka Golarja Gornja Radgona
  • Vrtec Škofja Loka
  • Vrtec Borisa Pečeta
  • Vrtec Laško

Project Participants [Partner]: Vrtca Murska Sobota: Gabriela Kosednar, Tadej Kirinčič, Borut Anželj, Igor Smodič, Urška Smodiš, Adrijana Horvat Anželj.

PROJECT SUMMARY

The RINKO project focuses on the development and introduction of fundamental knowledge of computer science and informatics (hereinafter: CSI) in preschool education. In today’s society, it is essential that even the youngest children acquire basic knowledge and skills in the field of CSI, which are necessary for successful functioning in today’s world. Existing educational curricula in Slovenian kindergartens do not include CSI content, meaning that children do not receive a sufficient foundation for developing these skills. The project addresses these shortcomings by developing tailored didactic approaches and materials that enable the early introduction of fundamental CSI knowledge without the use of electronic devices.

The aim of the project is to contribute to the early introduction of fundamental CSI knowledge in kindergartens, develop customized pedagogical and didactic approaches in this field, and empower preschool teachers by providing appropriate training and support.

Key Project Objectives:

  • Enhancing fundamental CSI knowledge among kindergarten children
  • Developing and implementing innovative pedagogical strategies for teaching CSI
  • Training educators to effectively teach CSI content
  • Creating high-quality educational units (i.e., learning scenarios) and materials, which will remain accessible even after the project concludes
  • Promoting collaboration and sharing of best practices among educational institutions

PROJECT RESULTS

The expected project results include:

  • Establishing innovative classrooms to test educational approaches and pedagogical strategies for developing fundamental CSI knowledge among preschool children
  • Developing and publishing educational units (learning scenarios) on an open-access website
  • Producing and sharing the approaches of all participating educational institutions in enhancing CSI knowledge among learners, including a knowledge catalogue
  • Training educators to effectively teach CSI content
  • Creating an online platform for sharing resources and best practices
  • Establishing a network of kindergartens to encourage communication and collaboration between educational institutions

The project will use modern educational methods, (e.g., gamification, problem-based learning, project-based learning, etc.), to stimulate children's interest in CSI content. RINKO will significantly contribute to the early introduction of fundamental CSI knowledge, ensuring that children are prepared from an early age for the challenges of the modern digital world.

Target Groups

The target groups of RINKO project are preschool children, kindergarten educators, and other professional staff in kindergartens.

      

 

Dobrodošli

Spoštovani obiskovalci! S prenovo spletne strani želimo staršem in vsem obiskovalcem strani ponuditi preglednejšo in še zlasti bolj informativno spletno stran. Trudili se bodo, da vas z objavljenimi vsebinami informiramo o našem delu in aktivnostih. Vabimo pa vas tudi, da nam posredujete vaša mnenja, predloge, pohvale in konstruktivne kritike. Vabljeni k sodelovanju.

Osnovni podatki

Talanyijeva ulica 6
9000 Murska Sobota

Id. št. za DDV: SI97605794
Matična št.: 5051304000
TRR: 01280-6030639808

Kontaktni podatki

Telefon: 02/530-12-34
Telefax: 02/530-12-35

E-naslov: info@vrtec-ms.si

Prijava na e-obvestila

Izberite enote iz katerih, želite prejemati obvestila:
Spletna stran uporablja piškotke, s pomočjo katerih izboljšuje vašo uporabniško izkušnjo. S potrditvijo in nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.